Makléři Makléřům| Efektivní plánování času | Google Kalendář + YouCaBook.Me

Efektivní plánování času

Asi žádný podnikatel by nedokázal fungovat bez toho, aniž by si efektivně plánoval svůj čas a sjednané schůzky a úkoly si někam zapisoval. Pokud máte jen jednu aktivitu za týden, dokážete ji bez problémů udržet v hlavě. Pokud jste ale úspěšný realitní makléř, máte týdně desítky důležitých schůzek a prohlídek, které si musíte někam zapisovat…

Papírový diář nebo digitální kalendář?

Mnoho z vás stále ještě používá pro zaznamenávání svých pracovních aktivit papírový diář. Jste na něj zvyklý, vyhovuje vám, potřebujete to vidět černé na bílém… určitě vymyslíte dalších deset argumentů, proč se držet starého dobrého papíru. Je to ale jako byste jezdili ve staré Škodě Felicii z roku 1995 a vaše konkurence už dávno osedlala nejnovější model BMW X4!

Nevím jak efektivně používat papírový diář – zkoušel jsem to, ale podle mě to snad ani nejde. Zato vám ukážu, jak efektivně pro svoje podnikání používám digitální Google Kalendář.

ZAČNEME OD ZÁKLADŮ:

1. Co všechno do kalendáře patří?

Všechno, co se dá časově ohraničit a má jasně daný deadline pro splnění. Z toho plyne že to jsou jak schůzky, tak i úkoly, které musí být splněny do určitého termínu.

2. Patří do kalendáře i osobní aktivity?

ANO, ANO a ještě jednou ANO. Osobní aktivity jsou to první co si musíte do diáře zaznamenat. Nic není důležitější než váš život – vaše rodina, váš oblíbený sport, dočtení rozečtené knížky, nebo posezení u piva s nejlepšími kamarády. Nedělám si z vás legraci. Pokud nechcete za pár let vyhořet, jsou vaše osobní aktivity to první, co si musíte v příštím pracovním týdnu naplánovat. Tohle je pro váš business set-up a dlouhodobou pracovní výkonnost to nejdůležitější!

 

Takto vypadá můj kalendář  – konkrétně srpen 2018 🙂

diář Martin Tesárek

3. Nejprve si naplánujte své osobní aktivity, až poté práci

Digitální Google Kalendář používám proto, že si mohu naplánovat události a dát jim pravidelnou opakovatelnost. Např. 1 x za týden, nebo jen pondělí a středa, nebo první neděli v měsíci apod. – tohle papírový diář zaručeně neumí!

Ve svém diáři mám tak už dnes na dlouhé roky dopředu naplánováno, co chci každý týden udělat. Je to otázka kázně – disciplíny – sebeřízení. Musíte vědět, co je pro váš život /osobní i pracovní/ to důležité. Musíte se znát. Pokud se znáte, dokážete se i (sebe)řídit.

Například já vím, že budu dobrý realitní makléř /příjemný k lidem, výkonný, efektivní, lačný po úspěchu/ jen tehdy, když budu mít hodně energie! -> Zároveň vím, že energii mi dodá jen sport. -> Automaticky tak do svého diáře dávám nejméně čtyři sportovní aktivity týdně. V úterý a neděli večer volejbal, ve čtvrtek a v sobotu ráno posilovna.

Pokud bych nedal tyto pro mě důležité aktivity do diáře na první místo, brzo by prostor v diáři zaplnily jiné, pro mě ne tak důležité aktivity – e-maily, schůzky, prohlídky pracovní obědy apod.

 

Řídím se pravidlem “PUT IMPORTANT THINGS FIRST” ve videu je to krásně znázorněno!

 

Za svou osmiletou realitní kariéru jsem poznal mnoho realitních makléřů, kteří se mě neustále snažili přesvědčit abych se vzdal svých sportovních a osobních aktivit a věnoval “ušetřený čas” realitám a navoláváním studených kontaktů a vyděláváním více peněz. Pracovali tvrdě! Neúprosně! Šli si za svým cílem a obětovali mu vše. Kde jsou však tito tvrdě pracující realitní makléři dnes?

 

Vyhořeli.

Nevydrželi pracovní nápor – tlak který si na sebe sami vytvořili.

Nedokázali skloubit svůj osobní a pracovní život.

Většina z nich už v realitách nepracuje, nebo si dávají “dvouletou realitní pauzu”…

 

4. Nehrajte s ostatními ping – pong

Že nevíte co je to “E-mailový ping – pong” předvedu vám to

1. E-MAIL

Makléř: “Dobrý den, ano rád se s vámi sejdu, kdy se vám to hodí?”

2. E-MAIL

Klient: “Co takhle pátek v 9 hod. dopoledne, nebo v pondělí v 15 hod.?”

3. E-MAIL

Makléř: “Pátek bohužel nemůžu. Pondělí je lepší, ale mohu jedině ve 14 hod. nebo až v 17 hod., hodí se vám to?”

4. E-MAIL /o dva dny později/

Klient: “Omlouvám se, že odpovídám až dnes, měl jsem toho hodně… Pondělí 17 hod. je pro mě vyhovující, potvrzuji!”

5. E-MAIL

Makléř: “Dobrý den, bohužel jste mi odepsal příliš pozdě a v pondělí v 17 hod. už mám naplánovanou jinou aktivitu. Můžete v 18 hod.?”

6. E-MAIL

Klient: “To už bohužel nemůžu zase já…”

 

A DOST!!!

 

Tohle je E-mailový ping – pong ze kterého se mi dělá špatně a pro nezaujatého pozorovatele to musí být docela vtipná věc, jak se dva inteligentní lidé nedokáži mezi sebou jednoduše domluvit. A co takhle, až se budou domlouvat čtyři lidé? Makléř, kupující, prodávající a právník? Tolik ztraceného času… Tolik zbytečných e-mailů…

Ukážu vám, jak to dělám já.

5. Nechte klienty nahlédnout do vašeho kalendáře

Využívám Google Kalendář společně s aplikací YouCanBook.me díky které jsem už několik let nemusel ping-pong hrát. Co youCanBook.me umí? Je to vlastně váš digitální Google Kalendář, ve kterém nejdou vidět jednotlivé aktivity, jen zda máte volno, nebo ne. A to záměrně – abyste tento kalendář mohli zasílat vašim klientům a oni sami si do něj mohli naplánovat schůzku s vámi. Jednoduché. Geniální. Funguje to. Už dva roky nedám na tento systém dopustit. Svým klientům posílám vždy jen odkaz na tuto stránku: http://www.maklerinadoporuceni.cz/kalendar-martina-tesarka a oni sami mi do mého kalendáře naplánují, kdy se potkáme.

 

Po vybraném termínu přijde klientovi potvrzovací e-mail i sms. Stejně tak můžete nastavit klientovi automatické připomenutí události e-mailem, nebo sms např. dvě hodiny před schůzkou – opět geniální!

 

Pokud se klient rozhodne schůzku zrušit/přesunout nemusí vám psát, ale najede si na odkaz, který mu do e-mailu přijde a schůzku jednoduše přesune na jiný termín. Vám o změně přijde jen notifikační zpráva. Opět hromada ušetřeného času.

 

Tato aplikace byla ještě do minulého měsíce zdarma, teď stojí cca. 9 €/měsíc. 9 € za hodiny ušetřeného času měsíčně opravdu stojí! A vaši klienti budou nadšeni, věřte mi!

 

Jak dál používám digitální diař a jaké další aplikace mi pomáhají efektivně řídit a plánovat svůj čas, o tom vám řeknu na svém živém semináři s názvem: Sebeřízení, sebemotivace a efektivita práce úspěšného realitního makléře, který se bude konat 12. ledna v Olomouci. Prosincový termín v Praze byl vyprodán, tak neváhejte. Tento článek byl maximálně 10 min. z toho, o čem budu mluvit na svém celodenním semináři v Olomouci. Nebudete litovat!

Chcete podobné články najít přímo ve svém e-mailu?

Každou středu nový realitní článek, nebo video. Přidejte se k více než 256 odběratelům.

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Souhlasíte? Nesouhlasíte? Nebojte se rozvířit diskuzi...