FACEBOOK, INSTAGRAM, LINKEDIN. Potřebuje realitní makléř sociální sítě? A ví vůbec, koho a jak na nich oslovit?

Na začátek si uvedeme pár faktů o sociálních sítích na modelovém příkladu. Předtím si ale ještě položme tyto důležité otázky: „Jakou hodnotu přináší sledování mé FB stránky realitního makléře potenciálním odběratelům?“ A pak si položme otázku z pohledu čtenáře: „Dokáže mě obsah na FB zaujmout, abych ho sledoval v záplavě článků jiných makléřů na stále…

Jsem přesvědčen, že více než 50 % realitních makléřů vůbec netuší, proč Facebook pro své podnikání používá.

Troufám si tvrdit, že většina z nás nedokáže zaujmout širší publikum čtenářů a najít odpovědi na otázky výše, a proto mají naše „Facebooky“ tak nízkou sledovanost v řádech nižších stovek sledujících.

Z těchto nižších stovek náš Facebook sledují naši kolegové z kanceláře, jiní makléři ze stejné realitní sítě, jiní makléři z konkurenční realitní sítě, začínající realitní makléři kvůli inspiraci, kamarádi, rodina. Pár desítek lajků, nebo dokonce (u těch lepších z nás) stovek lajků, nám ale dali neznámí lidé, kteří spatřili přidanou hodnotu ve sledování našeho Facebooku.

Tady je třeba ještě dodat, že na Facebooku je hodně lidí, kteří lajkují úplně vše, a to nikdy nebudou naši zákazníci.

Pojďme si tedy rozdělit naše čtenáře přehledně:

Modelový příklad: 400 sledujících.

Rozdělení našich čtenářů procentuálně, dle počtu, a zda nám přinesou potenciální obchod:

1. Kolegové z kanceláře, ze sítě, začínající realitní makléři: 30 % – 120 lidí
Tito lidé nejsou vaši zákazníci a ani vás nikomu nedoporučí.

2. Kamarádi a známí: 35 % – 140 lidí
Tato skupina je vaším zákazníkem, ale většinou vás zná natolik, že není potřeba se jí díky Facebooku připomínat. Až bude některý z kamarádů potřebovat prodat nemovitost, zvedne telefon a sám zavolá.

3. Rodina a příbuzní: 5 % – 20 lidí
Tohle jsou bezpochyby vaši zákazníci, ale znají vás natolik dobře, že vás rádi využijí nebo doporučí, i když nebudete mít Facebook.

4. Lajkovači úplně všeho: 10 % – 40 lidí
Nejsou vašimi zákazníky.

5. Neznámí lidé: 20 % – 80 lidí
Těchto 80 lidí představuje vaše potenciální klienty a pro ně tvoříte obsah.

Tak a teď už asi tušíte, pro koho vlastně veškerý ten obsah s potem na tváři děláte!

Celkem se tedy jedná o 220 lidí (kamarádi a známí + neznámí lidé), kteří mohou být jednou vašimi klienty. To není velké číslo, když vezmu v potaz, kolik času strávíte nad psaním příspěvků, tvorbou grafiky, videí a odpovídáním na komentáře pod příspěvky.

Jak fungují sociální sítě?

Myslíte si, že se váš příspěvek zobrazí skutečně všem 220 lidem?
Organický dosah se na Facebooku každým rokem snižuje ve prospěch placených příspěvků. V roce 2012 se teoreticky mohl váš příspěvek ukázat na zdi všem 220 lidem. V roce 2019 se váš příspěvek zobrazí už jen maximálně 6 % vašich sledujících. Vezmeme-li v úvahu, že máte 220 relevantních sledujících a váš obsah se zobrazuje pouze 6 % z nich, jsme na zobrazení maximálně 13 lidem u každého vašeho příspěvku!

Teď to klidně rozdýchejte, běžte se někam projít, ale je to tak!

Nezbývá mi tedy než položit opět stejnou otázku jako na začátku:
Stojí vůbec za to používat ve svém podnikání Facebook?

Určitě ano, ale musíte vědět, JAK na to!

Jak se efektivně prezentovat na sociálních sítích?

Předně musíte mít systém. Musíte přemýšlet nad sociálními sítěmi strategicky, a také respektovat jejich velkou proměnlivost. A musíte do nich investovat peníze! Je to reklamní prostor jako každý jiný. Myslet si, že díky Facebooku, Instagramu nebo LinkedInu získáte zdarma zákazníky, je mylné. Občas se to povede, to nepopírám. Je ale velký rozdíl získat zákazníka náhodou a umět zákazníky získávat systematicky a dlouhodobě.

První doporučení zní: Nesázejte vše na jednu kartu
Mě osobně přijde riskantní vložit veškerou svou on-line aktivitu na média, která mi nepatří a která mohou ze dne na den změnit podmínky. Znáte sociální síť Google+? Hodně makléřů se na ni uchýlilo, jako k alternativě k Facebooku. No a k 1. 4. 2019 Google tuto sociální síť definitivně smaže! Jaká škoda vynaložené práce těchto makléřů.

Používání sociálních sítí se může zdát jednoduché. Je to jako zámek s čtyřmístným číselným kódem. Pokud tato čtyři čísla znáte a znáte i jejich správné pořadí, máte vyhráno a zámek se vám otevře. Neznáte-li ale čísla a ani jejich přesné pořadí, máte před sebou tisíce cest, které nikam nevedou.

Druhé doporučení zní: Přijďte na Real Estate Marketing Tour 2019

Že jste o Real Estate Marketing Tour 2019 ještě neslyšeli? Koná se v Hradci Králové, Liberci, Ústí nad Labem, Ostravě, Olomouci, Brně, Plzni, Praze, Českých Budějovicích a Bratislavě, kterou připravuji společně s Michalem Součkem. Můžete si tak vybrat město vašemu srdci či bydlišti nejbližší.

Chceme vás vyvést ze špatných doporučení a slepých uliček on-line marketingu, které nefungují! Neukážeme vám, CO máte dělat, jako vám říkají všichni. Ukážeme vám, JAK nastavit efektivní online marketing.

Budeme konkrétní! Vše vám demonstrujeme na našich příkladech. Ukážeme vám případové studie nejen sociálních sítí, ale také webových stránek, které nám vydělaly stovky tisíc a v jednom případě i více než milion korun.

Ukážeme vám, jak pracujeme s videem a vyhledávačem YouTube a jak s e-mail marketingem. A také proč a hlavně, JAK tvoříme obsah, který nám přivádí na naše weby návštěvníky a jaké nástroje a aplikace k tomu používáme. A třeba taky to, proč pořádám každý měsíc pravidelný Investiční seminář: Jak správně vyhodnotit, spočítat a koupit svou první investiční nemovitost.

Přijďte na Real Estate Marketing Tour 2019: jedinou tour, která změní vás pohled na realitní marketing jednou provždy!

Uvidíme se tam?

No a co já a sociální sítě?

Můj YouTube kanál je nejsledovanějším realitním kanálem v ČR. Denně na něm lidé stráví přes 3,5 hodiny. Nasbíral jsem přes různé webové stránky přes 20 000 e-mailových adres. Mám téměř 1 000 sledujících na Instagramu.

Všichni si o mě myslí, že mě sociální sítě hodně baví. To je ale hrozný omyl! Využívám je jen proto, že mi přinášejí výsledky. Kdyby mi fungovalo něco jiného, věřte mi, že budu první, maximálně druhý :-), kdo to začne ve svém podnikání systematicky používat.

Přijďte na Real Estate Marketing Tour 2019 a dozvíte se víc…

~ Martin

Chcete podobné články najít přímo ve svém e-mailu?

Každou středu nový realitní článek, nebo video. Přidejte se k více než 256 odběratelům.

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Souhlasíte? Nesouhlasíte? Nebojte se rozvířit diskuzi...