Makléři MakléřůmJak probíhají prohlídky nemovitostí na Floridě | Makléři Makléřům

Jak probíhají prohlídky nemovitostí na Floridě

Ahoj kolegové, zdravím vás z Floridy. Víte jak probíhají prohlídky v USA? Já to netušil, o to víc jsem byl překvapenej. Znáte tuto věcičku? Díky ní se dostanete do jakékoliv nemovitosti v jakýkoliv čas. Jak to funguje? Rád vám to vysvětlím.

1. varianta: Každý makléř s sebou nosí fyzický přístroj, který mu po přiložení k visacímu zámku umístěnému na dveřích vygeneruje unikátní PIN KÓD, který visací zámek otevře a z něj vypadnou klíče od nemovitosti.

2. varianta: Mladší makléř nenosí fyzický přístroj, ale má ve svém telefonu aplikaci, která mu vygeneruje unikátní PIN KÓD, který visací zámek opět otevře.

3. varianta: Před prodejem se na dveře umístí zámek s klávesnicí. Opět je třeba aby si makléř vygeneroval ze svého přístroje, nebo aplikace v telefonu unikátní PIN KÓD, díky kterému se dostane dovnitř.

Jakmile se makléři, který jde se svým klientem do nemovitosti na prohlídku, vygeneruje PIN, v ten samý okamžik přijde makléři, který nemovitost prodává, upozornění. Ano! Makléři se předtím vůbec nemusí spojit, ani telefonicky, ani e-mailem.

Jak se makléři domlouvají na podmínkách spolupráce?

Vše je již domluvené předem. Každý makléř má přistup do speciálního softwaru, ve kterém jsou všechny nemovitosti, které se na na trhu aktuálně nabízí. Dělení provize je vždy 50:50. Provize je obvykle 6 %. Na otázku, zda se makléř někdy setká s odmítnutím spolupráce, se na mě moje makléřka tak nechápavě podívala a řekla: “What? Why? Never!”

Co když prodávající nechce makléři zaplatit 6 %?

Na to má každý makléř krásný a prý i pravdivý argument: “Víte pane majiteli, 95 % nemovitostí prodám díky spolupráci s druhým makléřem, který má poptávajícího klienta. Pokud mi nedáte 6 %, ale jen 5 %, bude vaše nemovitost od samého začátku znevýhodněna. Žádný makléř nebude chtít svým klientům nabídnout nemovitost, ze které dostane jen 2,5 %, raději nabídne jinou, třeba i dražší, ze které má 3 %, po dělení provize. Tohle chcete?”

Na prohlídky chodí většinou jen makléř, který jde ukazovat nemovitost svému klientovi

Makléř, který prodává nemovitost zpravidla na prohlídky nechodí. Tedy alespoň ne na ty, které stojí méně než 300 000 USD. Prý je to “WASTE OF TIME” – ztráta času. Chodí jen na dražší nemovitosti. Navíc co by tam prý dělal? Veškeré technické informace zadal předem do systému. Do nemovitosti se každý makléř dostane po vygenerování PINU. Každá nemovitost v USA je prý stejná, buď před rekonstrukcí, nebo po rekonstrukci 😀

—————————————————————
poznámka pod čarou: rekonstrukce tady znamená něco jako vyměnit kuchyňskou linku za novou, vymalovat celý dům a vyčistit nebo vyměnit klimatizaci. THAT’S IT! 😀
—————————————————————

Tenhle visací zámek visí samozřejmě i na nemovitostech, ve kterých se ještě bydlí. Když jsou majitelé doma, přivítají vás a zodpoví vám vaše případné otázky. Když nejsou doma, provede vás realitní makléř, který je v nemovitosti mnohdy poprvé v životě, stejně jako klient 🙂 Takovej paradox co? Jenže ony ty nemovitosti jsou vážné všechny prakticky stejný a tím, že každý realitní makléř je specialista na danou lokalitu, tak velkou přidanou hodnotou jsou právě jeho zkušenosti. Řekne vám, za kolik se před týdnem prodal sousední dům, kde je nejbližší fitko, dobrá restaurace nebo Publix – /takový americký Tesco./

V čem spatřuji obrovské výhody?

Z pohledu makléře: makléř neztrácí čas domlouváním společné schůzky a laděním diářů prodávajícího, svého diáře a diáře kupujícího. Tohle je někdy vážně děs, pokud nemáte od nemovitosti klíče. Určitě to znáte: majitel může jen přes den a to jen v pondělí a čtvrtky, kupující jen po práci všechny dny kromě pondělí a vy jako makléř to máte už několik dní dopředu plně zabookováno.

Z pohledu klienta: 
1. klient nikdy neplatí provizi! Když najde nemovitost sám, prodávající makléř bude mít 6 %. Když osloví klient makléře, který mu bude s hledáním a s vyjednáváním o ceně pomáhat, makléři si mezi sebou rozdělí 6 % na poloviny. Pro klienta tak vždy stejná cena.

2. pokud má klient s makléřem dobrý vztah a makléř svému klientovi důvěřuje, může se přihodit jedna krásná věc, která se mi tady v Sarasotě povedla. Zavolal jsem své makléřce, že jsem kousek od pláže a líbí se mi tady jedno condominium, které jsem našel na realtor.com a že bych se na něj rád někdy podíval. O půl minuty později: “Číslo domu je 7238, kód je 3491, nezapomeň pak za sebou zabouchnout Martine.” 

Dobrý ne? To by byl v Česku asi rekord. Prohlídka do 5 minut od nalezení bytu 😀

Každý makléř nese samozřejmě zodpovědnost za to, co se v bytě po jeho návštěvě, nebo návštěvě jeho klienta přihodí. Proto jsem psal, že vám musí váš makléř nejprve důvěřovat, aby vám svůj PIN zaslal a pustil vás do nemovitosti bez své přítomnosti. Ale tady si prostě lidi mezi s sebou tak nějak víc věří. Je to fajn! Všechno je pak rychlejší a příjemnější! Jo a samozřejmě když jdete na prohlídku tak se prosím nikdy nezouváte. Ani když jsou v bytě koberce! Prostě nikdy. Ani v ložnici!

Takže z pohledu kupujícího klienta nemám důvod hledat nemovitost bez makléře! Neplatím provizi a navíc se mi dostanou odborné služby, rady, zkušenosti, doporučení, makléř mi zasílá nabídky nemovitostí, pustí mě do jakékoliv nemovitosti prakticky kdykoliv. WAU! Proč bych teda hledal bez něj? To bych byl blázen!

I to je důvod, proč se tady makléři rádi věnují poptávajícím klientům. Oni totiž ví, že vždy dostanou zaplaceno a navíc stejně vysokou provizi, jako kdyby nemovitost prodávali. Funguje tady nepsané pravidlo, že i poptávající klient vždy hledá jen s jedním makléřem. Nedává smysl využívat dva a více makléřů, když má každý makléř přístup ke každé nemovitosti…

Teď je to jen a jen na nás – na makléřích, co dokážeme na českém realitním trhu změnit k lepšímu. Nejprve musíme začít u sebe, až pak můžeme změnit k lepšímu naše okolí.

P.S. Už jsem tu skoro dva měsíce, potkal jsem už z pár realitních makléřů, viděl desítky nemovitostí a stovky jich prohlídl na internetu no a na žádnou videoprohlídku jsem v inzerci ještě nenarazil! Vážně! Takže jen o videoprohlídkách to všechno asi nebude… 🙂

Jóó a jak my na billboardy v Česku používáme svorky a provázky, tak oni tady na to normálně využívají lidskou sílu…

Takže nemyslím si, že ve všem za USA tak moc zaostáváme… 😀

~ Martin Tesárek

Chcete podobné články najít přímo ve svém e-mailu?

Každou středu nový realitní článek, nebo video. Přidejte se k více než 256 odběratelům.

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Souhlasíte? Nesouhlasíte? Nebojte se rozvířit diskuzi...