Strategický systém realitního makléře

Představte si, že by existoval strategický systém, který vás povede krok za krokem, den za dnem a hodinu po hodině vaším podnikáním. Představte si, že to bude systém, který vám nastaví jasná pravidla, jasné mantinely a hranice a jediné co bude na vás, bude pečlivost, pravidelnost a disciplína. Představte si, že to bude systém, který…

Strategie

Za 16 let mého podnikání jsem se setkal s mnohými situacemi, které mě vyvedly z míry. Byly to situace, kdy se něco nepovedlo. Mělo to vždy jednoho společného jmenovatele. “Strategie NULA”. Myslel jsem si, že nejsem dobrý podnikatel, že nejsem na podnikání dostatečně chytrý, vyzrálý, potřebuju více zkušeností, možná i vzdělání. 

A to je samozřejmě všechno pravda, ale jen do jisté míry. Stačilo totiž, abych měl dopředu všechno promyšlené a nepracoval každý den jako na vodě. Stačilo, abych si dopředu řekl, čeho chci dosáhnout, rozvrhl jednotlivé kroky a vytyčil si cíl, ke kterému moje kroky povedou. Ono se to zdá velmi jednoduché. Papír snese všechno, napsat si jednotlivé kroky a vytvořit z nich funkční strategii se člověk tak jako tak musí naučit. Protože tak jednoduché to není. A strategie je přesně to, co mi v minulosti hodně chybělo.

Plánování & příprava

Stejně jako plánování a příprava. To je podle mě asi stěžejní činnost každého podnikatele. Ať už mě čeká náběrová schůzka, ať už mě čeká prohlídka nemovitosti, kterou prodávám, schůzka s kupujícími nebo s klienty, kteří hledají nemovitost. Všechno plánuji a na všechno se připravuji. Proč? Zkrátka proto, že chci být pro všechny případy připraven na každou situaci, která může nastat. Zkrátka proto, že chci mít odpověď na úplně každou otázku, na kterou se mě někdo může zeptat.

Pokud totiž odpovím na všechno a budu připraven na všechny situace, nic mě nezaskočí a budu v každé chvíli vystupovat jako absolutní profesionál. A to potom na klienta vytváří samozřejmě nějaký dojem. Pokud neodpovím a budu tápat v tom, na co se mě ptá, ten dojem asi nebude úplně dobrý.

A právě proto je pro mě stěžejní pracovat správně s diářem. Zjsitil jsem, že nejméně efetivní je ten den, který není do minuty správně naplánovaný. A správně naplánovat diář taky podle mě není tak EASY jak to na první pohled může vypadat. Já osobně jsem to ladil několik měsíců a pořád to možná není dokonalé. Každý jsme individuální a fungujeme jinak. Někdo je nejvýkonější ráno, jiný naopak v poledne nebo večer. 

Navíc je důležité vědět, jak si jednotlivé činnosti správně poskládat v rámci jednotlivého dne, aby nezasahovaly jedna do druhé nebo aby se naopak správně doplňovaly. Každý to asi budeme mít trochu jinak, ale já jsem své činnosti rozdělil do třech hlavních kategorií a těch se držím. 

  • Povinnosti 
  • Kreativní hluboká práce
  • Schůzky

Povinnosti

Splnění povinností je na prvním místě. Na výsost platí, že pokud mám hodně povinností, jako že se stane, že se to často nakupí, musí být splněny přednostně a není nic důležitějšího. V takových dnech neplánuju ani kreativní práci, ani schůzky, dokud nemám hotové svoje povinnosti. Úspěšné splnění povinností je prostě alfa a omega kvalitní služby a toho se držím. 

Mezi moje povinnosti řadím všechno, co v daný den musím udělat, co jsem slíbil klientům, kolegům, ale i rodině. Každý den mám vyhrazené většinou dva bloky po hodině a půl, kdy se těmto povinnostem věnuji. Zjistil jsem, že pokud povinnosti řeším tímto způsobem pravidelně a disciplinovaně, tak mi většinou stačí dokonce hodina a půl denně. Pokud je pravidelně neřeším, práce a povinnosti se nakupí a pak mi 4 hodiny v jeden den nestačí. V rámci povinností řeším emaily, řeším naplánované telefonáty, nabídky pro prodávající i kupující, ale i činnosti, kdy musím někam dojet. 

V každém případě jsem si zase ověřil, že jakmile se jedná o pravidelnou a opakovanou činnost, jsem mnohem efektivnější, stejně jako u kreativní a hluboké práce, než když dělám všechny činnosti neplánovitě a nahodile. Tu jeden email sem, tu jeden email tam. I právě proto plánuju tyto bloky povinností jednotlivě. Podle toho, kolik mám práce a kolik mám volného času. Zjistil jsem, že to neumím nastavit pravidelně. Protože jednou se toho prostě sejde víc a jednou méně. I proto mám některé bloky předem definované a jiné dostanou svoje místo třeba jen jeden den dopředu.

Kreativní – hluboká práce

Každý den se potřebuju věnovat alespoň chvíli marketingu, psaní a činnostem, které mému okolí dávají vědět, co dělám. Mně to jde nejlépe ráno, proto každý všední den od 7:30 do 9:00 píšu, vytvářím posty na sociální sítě, píšu texty do prezentací nebo kontroluju, případně vylepšuju veškerou propagaci prodávaných nemovitostí. Ráno mi mozek nejrychleji myslí, proto jsem k této činnosti zvolil tento čas. Ze zkušenosti vím, že odpoledne nejsem schopen nic napsat. Nemám na to potřebný klid, protože zvoní telefony a přicházejí emaily. Ráno se mi zpravidla nestane, abych zvedal telefon nebo odpovídal na email. I přesto mám ale při této činnosti vypnuté všechny notifikace a vyzvánění, aby mě nerušilo vůbec nic.

Schůzky

O schůzkách asi není třeba dlouze psát. Počítám do nich prohlídky, náběry, schůzky s makléři v mém teamu, schůzky s obchodními partnery, s dodavateli, s novými makléři, prostě všechna setkání, která musím absolvovat. Schůzky plánuju hodně dopředu, proto se držím jednoho pravidla. Věnovat schůzkám maximálně 3 hodiny každý den. Proč? Právě proto, abych měl čas na ostatní pravidelné činnosti. A zároveň si chci nechat trochu místa každý den na cokoliv neočekávatelného nebo na chvíle, kdy se někde zdržím nebo mě něco zdrží. Pak bych se zbytečně dostal do časové tísně, která ke kvalitě pracovních výkonů vůbec nepřispívá.

Systém

Každý jsme jiný. Já to mám nastavené dnes takto a před pár měsíci to bylo trochu jinak. Pořád testuju, vyvíjím a vylepšuju, abych se svým časem nakládal co nejlépe. Myslím si, že je to v rámci kvality výstupu mojí práce to nejdůležitější. Zjistil jsem, že čím plnější je diář, tím jde kvalita mojí práce dolů. Logicky, pokud něco dělám ve spěchu nebo nestíhám, nejsem na to plně koncentrovaný, i ten výstup bude podle toho vypadat. Navíc pokud budete jen plnit spoustu povinností, nebudete budovat svoje podnikání a váš růst se zastaví ať chcete nebo nechcete.

A to je ten důvod, proč jsem si sám pro sebe vytvořil SYSTÉM, který řeší pravidelné i nepravidelné povinnosti. Mezi ty pravidelné patří bloky, kdy buduju svůj osobní brand, kdy se věnuju marketingu, klientům i sám sobě. Mezi ty pravidelné patří i schůzky s mým teamem i obchodními partnery. Každou neděli ráno věnuju uspořádání následného týdne a na konci každého dne to kontroluju, reviduju a přizpůsobuju aktuálním potřebám. Na lepší způsob jsem zatím nepřišel. Každopádně to nese nějaké výsledky. Za posledních pět let jsem každý rok zobchodoval nemovitosti za víc peněz a pomohl více klientům. A slušně roste i velikost naší firmy, aniž bych musel aktivně otravovat makléře a nabízet jim naše služby. I dosah projektu Makléři makléřům je díky každé akci větší a větší.

A všechno je to díky SYSTÉMU, který jsem sám pro sebe vytvořil, a který obsahuje dílčí pravidelné činnosti vedoucí k růstu mých projektů. A je to jednoduché, zvládne to každý, kdo jen trochu chce. 

REAL ESTATE MARKETING TOUR 2019

Jak mně, tak Martinovi, se ozývají napřímo klienti z internetu. Je to proto, že systematicky budujeme vliv a dosah našich online činností používáním různých nástrojů digitálního marketingu. Proto nás před časem s Martinem napadlo, že to, jak být ještě efektivnější, neřešíme jen my. Dali jsme hlavy dohromady a začali svoje zkušenosti sepisovat. Vzniká ucelený SYSTÉM, který řeší jednotlivé a pravidelné kroky zejména co se týče budování brandu makléře v online světě.

Tento SYSTÉM ale neříká proč mít osobní webové stránky, ale jednoduše popisuje, jak s nimi krok za krokem pracovat, aby na ně chodili a viděli je i vaši klienti. Neříká proč být na sociálních sítích, ale to, jak zvyšovat svůj dosah a budovat povědomí vašeho publika pomocí jednoduchých pravidelných činností. Cílem prostě bylo vytvořit MANUÁL, který vám neříká proč, ale co máte dělat a jak, aby vaše podnikání rostlo díky tomu, že budete mít na internetu mnohem větší vliv a dosah, protože budete mít STRATEGICKÝ SYSTÉM, který funguje.

Na tom MANUÁLU usilovně pracujeme a první výsledky vám přijedeme s Martinem ukázat a představit do vašeho města. Nebo přinejmenším hodně blízko vašeho města. Bude to jedno jarní odpoledne nabité informacemi o zkušenostech, které nám s Martinem fungují. Bude to jedno jarní odpoledne, které vám může změnit pohled na podnikání. Budou tam velmi úspěšní hosté z praxe a online jeden zahraniční host. 

Pronajali jsme si pár menších sálů tak, abychom byli dobře slyšet. A aby se tam nevešlo moc makléřů, protože toto know how není pro každého.😀 

Registrace na naši TOUR byla pár dní dostupná pouze makléřům, kteří se zajímají o náš projekt Makléři makléřům, byli v Bořeticích nebo se účastnili nějakého z našich seminářů. Ti všichni měli přednost v registraci a buď ji využili, nebo ne.

Nyní už je registrace otevřena všem. Přihlásit na TOUR do vašeho města se můžete tady na našich stránkách. Když to uděláte teď hned, budete to mít ještě za zvýhodněnou cenu. Všechny informace najdete na našich stránkách https://www.maklerimaklerum.cz a https://tour2019.maklerimaklerum.cz. 

Mějte se fajn, Michal

Chcete podobné články najít přímo ve svém e-mailu?

Každou středu nový realitní článek, nebo video. Přidejte se k více než 256 odběratelům.

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Souhlasíte? Nesouhlasíte? Nebojte se rozvířit diskuzi...